توجه ! برای مشاهده تصاویر موجود در تمامی پست های این وبلاگ در اندازه بـزرگ و قالب اصلی روی آن کلیک کنیـد

۲۲ آبان ۱۳۸۵

الان مش خلیل ما مقداری با آلزایمر مواجه شده است / خلیل نامی

یک گزارش ناشیانه
یادی از وبلاگ قدیم ام با مقداري اين ور و اونورش 
جمعه، 24 مهر، 1383
 اسمش مش خليله. توی شهرمون همه اونو ميشناسن.مشدي خليل خودش ميگه كه اگه به من کيلومتر شمار وصل میکردند شايد۱۰۰۰ بار دور دنيا را با پای پياده گشته بودم. ميگه تا يادمه از نوجوانی از صبح تا شب همش راه رفتم وروزنامه فروختم……من که بچه بودم مش خليلو ميديدم که با صدای نصفه گرفته اش داد ميزد حَبر حَبر حَبر کيهان ……….. فلان چيز فلان طور شده يا زلزله٬ طبس را با خاك يكسان كرده  و يا…. البته خودش سواد نداره و روزنامه فروشهای مرکز  يک خبر تازه رو بهش ميگفتن و مش خليل برای فروختن بيشتر روزنامه ٬ اون خبر تازه رو تکرار ميکرد . خودش ميگه ۸۰ و چند سالشه و هنوزم که هنوزه داره همينطور راه ميره و روزنامه ميفروشه اونم تو سن ۸۰ واندی سالگی . پای پياده هر روز صبح و عصر دنبال سی چهل خواننده روزنامه اش
ميگرده . و دنبال روزی! ايشون كه نبايد بدانند اما معني و مفهوم آژيرشان اين بايد باشه كه
روزی هر روزه از گردون گرفتن مفت نيست        ميدهد روزی و ليک از عمر روزی ميبرد
صداش پير شده ٬ خودشم که دارين ميبينين . ۲-۳ ماه پيش يه موتوريه بهش ميزنه و دستش ميشکنه اون دو سه ماه استراحتو نميگم که چطوری گذرانده؟؟! کسيکه يک عمر ! همش راه رفته و راه رفته و براي روزي اش ! صبح تا شب كار كرده حالا بايد تو خونه بخوابه ٬ بيمه نبوده ٬ بيمه اش هم نکردن ! او مجبور است هنوز هم كار كند . امشب دنبالش گشتم . هوا پاييزي و بارانی بود . عصر توی بازار پيداش کردم . گفتم ميخوام عکستو بگيرم گفت: ميخوای تو تلويزيون نشونم بدی ؟ گفتم  نه ولی يه جايی عکستو ميذارم که همه ببينن . مکثی کرد و رضا داد . آخه من چطوری ميتونستم وبلاگ و يا اينترنت رو براش توضيح بدم گفت: باشه و شروع کرد به گفتن حَبر حَبر حَبر    » موسوی  نميخواد  رييس جمهور  بشه» منم عکسشو انداختم .
حتما شما هم دوروورتون مثل  مش خليل زياد دارين اگه ميشه از فردا بيشتر بهش دقت کنين ! راستی تا يادم نرفته بهتون بگم : موقعی که عکسشو انداختم يه جوری که من نفهمم به بغل دستيش گفت اينم مارو گرفته ها  عکسو يا تو تلويزيون ميبينن يا تو آلبوم عكس
بناگوش : اين عكس مربوط به سه سال پيش است ٬ عكس الانش رو ندارم / خيلي فرتوت شده و مقداری با فراموشی همکاری میکند ! هي از من و همسايه ام  ميپرسد » مجله خانواده » شما رو دادم ؟ » جام جم » امين رو دادم ؟ پولشو گرفتم ؟ فعلن اما كيهان نميفروشد .
 ترمیم : امروز در کمین نشستم تا از مش خلیل عکس تازه ای بگیرم . آمد و گرفتمش ! اینم عکس «خليل نيوز». چارشنبه ۲۴ آبان ۸۵ عصر بازار اهر ( + )


خنده اش اما
با چين و چروكهاي صورتش
معني ديگري از زندگي ميدهد
نمي دهد؟


حكيم عمر خيام ميفرمايد :

ايدل غم اين جهان فرسوده مخور

بيهوده نئي ٬ غمان بيهوده مخور

چون بوده گذشت و نيست نابوده پديد

خوش باش ٬ غم بوده و نا بوده نخور

رنگ دُگمه های کُتَش با تو سخن میگویند  .


مشد خلیل نامی روزنامه دوره گرد اهری

هیچ نظری موجود نیست:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...