توجه ! برای مشاهده تصاویر موجود در تمامی پست های این وبلاگ در اندازه بـزرگ و قالب اصلی روی آن کلیک کنیـد

۲۰ آبان ۱۳۹۵

بالاخره ترامپ رییس جمهور شد - ما بد خاب! +چن تاعکس از سیمای زیبای پاییزی حیاطمان امروز


امروز 19 ام ، بعد از یک کش و قوس فراوان ِ 18 ماهۀ انتخاباتی بین خانم هیلاری

کلینتون و آقای دُنالد ترامپ ، دومی رییس جمهور شد . اکثر نظرسنجی ها و نظر کارشناسان درست  برعکس این پیروزی  بود ... همه اش به دَرَک ! دیشب ونصفه شب چند بار از خاب بیدار شدم و تلویزیون رو باز کردم تا از نتیجۀ این انتخابات با خبر بشم نمیدونم چرا . حالام دارم به داد و قال افراد متفاوت در فضای مجازی و بخصوص فیس بوک تماشا میکنم . طفلکی آصف ساعت 7 شب (خب اینروزا هوا زود تاریک میشه بخاطر فصل پاییز) اومده بود مرخصی ساعتی ! و قرار بود ساعت 4 صوب برگرده تبریز محل خدمت اش . اونقدر بخاطر اطلاع یافتن از نتایج انتخابات تلویزیون رو خاموش روش کردم فک کنم طفلکی سرسام گرفت :(  خودمم که الان از بیخابی فَک ام داره میاد پایین ... من یکی بالاخره نفهمیدم با اینکه کل دنیا مخالف پیروزی ترامپ بود ولی چرا ایشون تونستند انتخاب بشن . یعنی اونور دنیا خبراییه که ما ازش بی اطلاعیم ؟ ... ترامپ درست بعد از اعلام پیروزی اش گفت که هیلاری براش زنگ زده و تبریک گفته ... هاها ! تو اینمدت این دو با اینکه خیلی بهم پریده بودند در حد فوش خارمادر دادن . ولی گویا برسم خودشان ، شکست خود را قبول و پیروزی رقیب را به حق! میدانند (حداقل در معرض دید دنیا)

الان داشتم اینو در وبلاگ محمد معینی (راز سر به مُهر) میخاندم 

این صدای ویرانی است

1) دونالد ترامپ بر خلاف بسیاری از پیش‎بینی‎ها، رییس‌جمهوری آمریکا شد؛ یک رییس‌جمهوری زن‌باره، نژادپرست، دروغگو، پوپولیست از نوع وخیم آن و "جنگ‌طلب". این خبر، خبرِ بد نیست؛ خبر "تلخ" است.

2) او نظام مستقر و جاری را بارها و بارها زیر سوال برد و تخطئه کرد؛ این یعنی باید از او انتظار به هم ریختن ثبات و نظم مستقر را داشت بدون این‌که دنیا بتواند اعتمادی به نظام جایگزین و مورد نظر او داشته باشد. این ردی از خاطرات از هم گسیختگی و آشوب دوران گورباچف را در ذهن برجسته می‌کند. 

3) لوپن فرانسوی و ایلدرز هلندی، به عنوان دو چهره سرشناس نژادپرستی اروپا، اولین کسانی بوده‌اند که پیروزی ترامپ را به او  تبریک گفته‌اند. بازارهای مالی در حال سقوط است. دنیا همچنین باید از قدرت گرفتن روسیه‌ی پوتینِ ماجراجو و مستبد نگران باشد. گسترش ناامنی و تروریسم توسط داعش نیز آن حس پناه‌آوردن به ترامپ مهاجم را بسیار تقویت کرد. کریم‌عبدالجبار (بسکتبالیست مسلمان آمریکایی) ماه‌ها پیش گفته بود: «ترامپ بزرگترین پیروزی داعش است ... درآتش هراس مردم می‌دمد و کار داعش را برای آنها انجام می‌دهد.»

4) در ایران، به طور طبیعی همه کسانی که انتقاع مادی و معنوی‌شان در این 3 ساله اخیر به دلیل نزدیک شدن ایران و آمریکا و امضای برجام، متوقف یا آسیب جدّی دیده، از پیروزی ترامپ شادمان خواهند بود. این جریان البته اگر ترامپ و جورج بوش را یکی بداند، دچار خطایی بزرگ خواهد شد. تقابل مستقیم ایران و آمریکا به دلیل زمین‌گیر شدن آمریکا در افغانستان و عراق، بارها به تاخیر افتاد؛ امروز اما ارتش آمریکا در دوران فراغت به سر می‌برد و دیوانه‌ای چون ترامپ شاید بخواهد زنگ پایان این دوران را با کوچکترین بهانه به صدا در آورد.

5) با این همه یک امیدواری بزرگ وجود دارد و آن این‌که برخلاف اتفاقی که پس از پیروزی محمود احمدی‌نژاد در ایران رخ داد و در پی آن، اطراف او از وجود و اثر دستگاه‌های نظارتی تهی شد، نظام سیاسی آمریکا نخواهد ترامپ تبدیل به فعّال‌مایشا شود. سال‌ها قبل ابرهیم نبوی (طنزنویس) در مقایسه قدرت روسای جمهوری ایران و آمریکا نوشته بود: «رییس جمهورایران از یک حدی بیشتر نمی‌تواند اوضاع را درست کند(اشاره به خاتمی)، رییس‌جمهوری آمریکا از یک حدی بیشتر نمی‌تواند اوضاع را خراب کند (اشاره به بوش).»

6) چندین و چند انتخابات ریز و درشت در گوشه و کنار دنیا نشان می‌دهد که رای‌دهندگان به سرعت از سیاستمداران کلاسیک و نخبگانی که آنان‌را به رای به افراد خاص توصیه می‌کنند، فاصله می‌گیرند. این جریان به کشور ثروتمند و پرقدرتی مثل آمریکا که می‌رسد، تبعات سهمگین‌تری از خود نشان خواهد داد. دنیا به سمت واگرایی، نزاع، بی‌اعتمادی و میان‌مایگی بیش از پیش در حال حرکت است. این‌ها همه بسیار نگران‌کننده است.

https://mmoeeni14.blogspot.com/2016/11/blog-post_9.html

دختر دایی هم در فیس بوک خودش اینو به اشتراک گذاشته الان :


ظهر یه چن تا عکس از سیمای زیبای پاییزی حیاط هم گرفتم . اینهاش
شکل پاییزی حیاطمون در هفتم آبان ماه 1395

عکس زیبای پاییزی حیاط مان در نوزدهم آبان ماه 1395

عکس زیبای پاییزی حیاط مون در نوزدهم آبان ماه 1395

عکس زیبای پاییزی حیاط مون در نوزدهم آبان ماه 1395

- برم بگیرم بخابم ساعت یک و ربع نصف شب شد 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...